söndag, maj 06, 2007

I'm simply the best!

Ja, jag är medveten om att jag låter en aning självgod, men jag kan inte låta bli att känna mig jävligt nöjd med mig själv idag.
För det första har jag städat hela lägenheten (och självklart badrummet extra noga, eftersom jag av någon pervers anledning ÄLSKAR att städa badrum... Jag tror att det har att göra med att man ser så tydligt när det blir rent :P).
För det andra har jag fått samtal från Academic Work igen och de meddelade att Gudrun Sjödén-folket fått ett väldigt, väldigt bra intryck av mig (alltid trevligt med bra kommentarer).
För det tredje har jag fått ett sommarjobb (som visserligen är mitt reservjobb, men ändå). Jag ska sjunga i Ludvika under några veckor! Ska bli jätteroligt! Tyvärr är det inte bra betalt, men vafan, det är roligt!
För det fjärde fick jag tillbaka min tenta nu i veckan och jag fick VG! IGEN! Mot alla odds! Trots att jag glömde bort ordet "death certificate" och ersatte det med "obituary" (som jag för övrigt VISSTE var fel, men jag skrev det ändå, av någon dum anledning) och dessutom stavade fel på det ("oRbituary", I'm stupid sometimes).
För det femte så fick jag VG på min presentation (den som jag tyckte sög så väldigt. Det innebär att även när jag tycker att jag gör väldigt dåligt ifrån mig så är det tydligen rätt bra. Åtminstone var det så den här gången. Så jag känner mig otroligt nöjd med mig själv för det!
För det sjätte har jag insett att jag hittills har fått VG på alla delkurser jag läst på högskolan. Visst, det har väl varit på gränsen flera gånger, men vafan... Spela roll! Huvudsaken är ju att jag faktiskt lyckades ta mig över gränsen! :)
För det sjunde har jag satt mig ner och gjort en budget (vilket jag visserligen BORDE gjort i augusti, men bättre sent än aldrig) och räknat ut hur mycket pengar jag får lägga på annat än räkningar och mat varje månad. Det är första gången någonsin som jag faktiskt har en plan när det gäller pengar, så jag känner mig oerhört duktig!
För det åttonde har jag faktiskt börjat reunite med Hanna. Visst, det är väl knappast som förut, men vi pratar som vuxna människor, vilket känns väldigt bra.
För det nionde har jag kommit på den geniala idén att "återanvända" några av mina gamla byxor som jag inte längre använder. Hade två par som var antingen för korta eller hade blivit väldigt slitna längst ner, så jag ville inte använda dem längre. Därör bestämde jag mig för att återanvända dem som kjolar istället. Så nu har jag suttit och sprättat upp sömmar, klippt av ben, nålat och sytt i några timmar och nu har jag två nya kjolar. Helt gratis! Fatta hur mycket pengar jag har tjänat på det!

Joråsåatte... Känner mig kort och gott väldigt nöjd med mig själv idag.
inser att det här inlägget blev fyllt med ganska myckt skryt, men vafan... Orka bry sig!

Inga kommentarer: