måndag, maj 11, 2009

Drömmar

Det är inte så ofta som jag faktiskt kommer ihåg mina drömmar nu för tiden, men inatt (eller imorse ska jag väl säga, eftersom det var medan jag låg och drog mig i väntan på att alarmet skulle gå av igen) drömde jag något som fastnade.

Jag drömde att jag letade efter jobb, och jag var precis på väg att söka jobb på Hemglass, där jag skulle köra runt glassbilen på något ställe som hette Äcklekläcklarberget (något att ha med i tungvrickningsvisan kanske?).

Mer än så var det inte. Det var hela grejen.
Jo, jag försökte även leta på kartan var det där Äcklekläcklarberget låg någonstans, och tydligen låg det i/strax utanför Smedjebacken.

Kanske är mitt undermedvetna som försöker säga till mig att stanna kvar här i trakten? Delar av mig vill ju onekligen det nu...
Eller så är mitt undermedvetna helt enkelt jävligt sugen på glass.

2 kommentarer:

billie sa...

hahahh, jag tror att du bara är sugen på glass..who isn´t liksom? :)

Miiqa sa...

Haha, drömmar på morgonen kan bli jäkligt roliga ^^ Själv drömde jag om bussar.

sv: Jo, bloggreklam suger och det är ju inte ens några bra bloggar.. Irriterande!