söndag, januari 04, 2009

Snabb uppdatering + Debbie

Okej, detta har hänt:

Nyårsafton:
VM sa att jag borde städa mer och "ta mer initiativ" runt huset och städning.
Jag sa att jag redan gör mer än hon kan förvänta sig.
VM sa att i så fall funderar hon på att dra sig ur programmet.
Jag blir upprörd och arg och ringer mamma.
Det blir kväll, jag blir full och lite mindre arg.

Nyårsdagen:
Jag funderar och bestämmer mig för att åka hem.
Går ut på karaoke med Malou och Elli, tar några öl, och kvällen slutar med att jag sjunger Janis Joplin's version av "Me & Bobby McGee" tillsammans med en Elvis-imitatör.

Igår:
Jag pratar med VM, berättar att jag tänker åka hem.
VM ber mig stanna ytterligare två veckor så att hon kan hitta någon ny, vilket jag går med på, eftersom jag behöver pengarna.
Jag bokar en flygbiljett hem till den 14e Januari (landar på Arlanda 12.25 den 15e).
Äter middag på Panera Bread och ser Seven Pounds med Malou och Erika (bra film, men lite förutsägbar).
Har fått ett oroligt mail från kära Debbie när jag kommer hem, där hon undrar om jag är okej och om jag verkligen vill åka hem. Bad mig ringa henne under dagen idag så att hon får veta att jag är okej.

Idag:
Har börjat packa, för att se hur mycket jag kommer behöva posta hem, samt vad jag kan lämna här (Malou kommer ha tops, bomullsrundlar och sminkborttagning i mängder :P).
Har pratat med pappa.

Slutligen: Jag ringde Debbie för att meddela att jag är okej, samt ge henne svaret på huruvida jag tror att VM skulle bli nöjd med en annan au pair eller om hon borde gå ur programmet. Först ville hon försäkra sig om att jag verkligen inte ville ha en ny re-match, och jag sa att det vill jag verkligen inte. Jag är trött på det här, och nu vill jag hem.
Så, efter att ha beskrivit vad jag upplevt som problem här lät Debbie riktigt upprörd faktiskt (betydligt mer än jag hade förväntat mig) och sa att VM uppenbarligen inte förstått vad programmet går ut på, utan att hon vill ha "a grandmother who comes there and cleans all day". Det kändes SÅ skönt att verkligen få bekräftat från henne, som officiell representant för AuPairCare, att jag faktiskt HAR gått Above And Beyond. Även om jag har vetat det själv, och fått det bekräftat från vänner och andra au pairer, så är det så underbart att verkligen med säkerhet veta att jag har rätt. Det är inte jag som är lat och grinig, det är VM som har för höga krav.
Det ska firas med choklad! Men jag har ingen... Så det får bli lite Mountain Dew och Bacardi Apple (det är ju ändå lördagkväll :P)

Inga kommentarer: