lördag, januari 24, 2009

Retard rebels' namn analyserade

Jag har lärt mig något nytt idag: Mitt namn betyder tydligen sommarskog på Japanska, och ren (som i "pure") på Grekiska. Så jag ska vara som en ren sommarskog? Bra att veta.

Jenny kan väl mer leva upp till sitt namn i så fall, eftersom det betyder ungefär vit, ljus, och mjuk (är man skandinav så är man, och är man dessutom blond, oh well...). Ellinore betyder tydligen pity, vilket inte känns som någon bra beskrivning på lilla Elli, men intressant är att Malou (eller egentligen Marie-Louise, som ju Malou "ofta är ett smeknamn för") betyder bitter på Hebreiska.

Lite humor så här på kvällskvisten.

3 kommentarer:

Ellinore sa...

Good to know!! :)

Malou sa...

Bitter?!?!?!? MOI? Nu yrar du i nattmössan kvinna.

Anonym sa...

Var tvungen att kolla upp mitt namn. Fan, jag betyder "vem ar gud?". Haha, suck. Mina foraldrar skulle valt Jolene istallet XD