torsdag, februari 19, 2009

Jimmy Bäckman snart funnen?

Igår var polisen ute med hundar på Marnästjärn, som ligger alldeles nedanför vår trädgård, och sökte efter några spår efter Jimmy Bäckman, som varit försvunnen sedan 22 November.
Idag är polisen tillbaka med hundarna, eftersom de "visat intresse" för en vik i tjärnen. Några hundra meter härifrån har de spärrat av stigen som går runt sjön, precis där jag brukar gå med Lisa på våra promenader, vilket jag märkte när jag nyligen passerade platsen. 6-8 personer stod och pekade ut mot sjön, till synes planerande dagens letande.

Det är väldigt obehagligt att tänka på att han kanske ligger där under isen, att han legat där hela tiden, så väldigt nära.

Av rent egoistiska skäl vill jag därför inte att han ska vara här, men med tanke på Jimmys vänner och familj så hoppas jag att de hittar honom så snart som möjligt, så att de kan börja få något avslut på det här...

Inga kommentarer: