onsdag, januari 30, 2008

Adlibris

Adlibris är ganska konstiga ibland.
Jag beställde tre böcker därifrån förra veckan för min fransk-kurs. Det stod att leveranstiden var 2-3 dagar, vilket hade inneburit att jag skulle fått mina böcker före helgen och därigenom kunnat förbereda mig inför den första lektionen. Men icke. Jag fick inte böckerna, så jag kom oförberedd till lektionen (vilket inte gjorde något, eftersom läraren hade räknat med att många inte skulle ha fått/köpt sina böcker än, och hade kopierat upp det första kapitlet för att vi skulle kunna jobba ändå. Förutseende lärare tycker vi om!). Jag fick ett mail igår, vid 12.31, om att två av böckerna hade skickats iväg, men att den sista (den viktigaste, såklart) inte fanns i lagret ännu och att jag skulle få vänta ytterligare en tid på den. "Jävla bajs" tänker Carin då... "Men, det är som det är". Så jag förväntar mig att jag snällt får vänta ytterligare några dagar innan boken kommer. Sen, klockan 14.31 (exakt två timmar efter det förra mailet!) får jag ett nytt mail från Adlibris, där de nu meddelar att även den sista boken är levererad och förväntas komma fram dagen efter (dvs idag).
Då kommer vi till min första fundering: Varför inte vänta till 14.31 och då skicka alla tre böcker? Det verkar fruktansvärt konstigt...
Idag får jag så ett (ETT!) paket från Adlibris. Självklart förväntar jag mig att det ska vara det brev som skickades ut först, eftersom det garanterat måste ha kommit med postförsändelsen den dagen, men det är möjligt att det andra inte gjorde det. Så döm om min förvåning när jag ser att det är ett väldigt tunt paket, som omöjligt kan innehålla de första två böckerna jag beställde (eftersom jag vet hur stora och tjocka de är). Det är alltså det andra paketet som kommit fram först.
Förvåningen/irritationen blir ännu större när jag så öppnar paketet, för att äntligen få komma igång och läsa det jag ska till nästa lektion, och ser att de har skickat fel bok. Det tog dem 1½ vecka att skicka fel jävla bokjävel! Underbar service!
Så nu måste jag vänta tills kundservice öppnar igen efter sin lunch, och ringa och klaga arslet av mig... Blä på Adlibris idag!

Inga kommentarer: