fredag, oktober 26, 2007

Hemtentan från helvetet

Sitter med en hemtenta i Discourse Analysis.
Den är det jävligaste jag gjort på år och dar.
För det första så blev det en massa ändringar gjorda av Diane i sista minuten om hur/när vi skulle göra den och hur stor den ska vara.
Det står på vårt schema, som vi fick i början av terminen, att hemtentan ska in imorgon kl 12.00. Igår blev det ändrat till 9.00. Visst, det handlar bara om tre timmar, men vafan! Jag hade faktiskt planerat med att ha hela förmiddagen imorgon för att göra klart den, men icke... Jag måste göra klart den ikväll/inatt.
Dessutom så har Diane sagt från början att hemtentan skulle ta ungefär två timmar att göra (och det innebär minst fyra riktiga timmar, eftersom hon verkar mäta allt efter hur lång tid det tar för HENNE, som har håll tpå med ämnet i ytp 20 år, att göra sakerna och hon verkar inte tänka på att vi började med det här i augusti). När jag läste på papperet med tentan stod det så helt plötsligt att den skulle ta FYRA timmar att göra! Ni kan ju tänka er hur lång tid det då verkligen tar... Jag har suttit vid datorn i stort sett konstant (förutom Lisa-promenader, toalettbesök och matpaus) sedan kl 18.00. Det är alltså 9 (läs: NIO!) timmar.
Jippie! Säger jag bara!
Jag hade tänkt att jag skulle göra det värsta på tentan idag, lägga mig tidigt, sova ordenltligt och sen göra klart den imorgon förmiddag, men på grund av dessa ändringar så blev det alltså inte riktigt som jag planerat.
Sånt här gör mig bara SÅ förbannad!

Inga kommentarer: