torsdag, april 29, 2010

Nattliga funderingar

De senaste dagarna har jag tillbringat mer eller mindre fastlimmad vid min stol. Det har med andra ord varit intensivt tentaplugg som gällt för min del. Nu känner jag att jag, trots många korta pauser och promenader med Lisa, börjar lida av detta extrema stillasittande. När jag nyss var ute på min och Lisas nattpromenad så var mina ben alldeles stela och tunga. Det kändes verkligen som att mina vadmuskler totalt hade förtvinat under dagen och det var en smärre plåga att ta mig runt "kvarteret".*

När jag gick förbi 25A fick jag för övrigt en överraskning. På en av balkongerna stod det nämligen ett badkar. Fatta vad härligt att njuta av kvällssolen i ett varmt bad...

Jag blev glatt överraskad när jag läste senaste numret av Språktidningen. Min käre gamle handledare från C-uppsatsen i engelska, Thorsten Schröter, var med som expert på att översätta humor. Söta, roliga Thorsten med sin kringelflät-hövdade, kavelsvingande, manhaftiga, östtyska mamma. Det är i alla fall så jag inbillar mig att hon ser ut. Det vore så fint...

Nu ska jag sova, så att jag orkar upp till tentan imorgon.
God natt!


*Här i Cracksta har vi inga riktiga kvarter, med hus ordnade i prydliga kvadrater. Nej, vi kör mer på kaosteorin. Hus utslängda lite här och där, och det är alldeles logiskt att Nackstavägen 25 ligger mittemot 16.

Inga kommentarer: