torsdag, augusti 30, 2007

Förkyldheter...

Jaaa... Sitter hemma... Hostar, snorar, nyser och sover. Och går ut med Teo, den lilla gullungen, förstås. Han är allt bra gullig ändå... :)
Ja, skolan är igång igen. Skulle haft två lektioner idag, men jag klarade inte riktigt av att ta mig in till skolan, så jag har varit hemma och tagit det lugnt hela dagen. Behövdes verkligen. Var iväg till skolan igår trots att jag mådde ännu sämre då, men jag kände att jag verkligen behövde vara med på det seminariet, eftersom det gällde vår C-uppsats. Jag hoppas verkligen på att jag ska må bättre nästa vecka, så att jag inte behöver missa några fler lektioner. Det har jag inte råd med.
Jag har faktiskt börjat fundera allvarigt på att skaffa en hund. Jag har tänkt på det ett tag och nu efter den här veckan med Teo så känner jag verkligen hur mycket jag saknar att ha en vovvsing som springer omkring här. Tror dessutom att det skulle vara bra sällskap för min lilla älsklingskatt. Han har varit mycket lugnare när Teo har varit här, och de har lekt en hel del också. Så jag tror att det är bra för alla parter. Jag har varit inne på en del hemsidor för organisationer som sköter omplaceringar av hundar och kikat lite på vovvar där, och jag har fasnat för två stycken, en labrador på 8 år och en golden på 2 år. Jag har skrivit in att jag gärna vill veta lite mer om dem, så vi får se vad som händer.
Nu ska jag gå ut med Teo en stund och sen ska Georg dyka upp lite senare ikväll för att vara lite social och gå ut på en motionsrunda med Teo (han behöver mycket motion, det lilla livet, och dessutom har Georg blivit väldigt förtjust i honom).
Jag hoppas på att det inte ska dröja lika länge innan jag hör av mig här igen.
BAJJJ!

Inga kommentarer: