onsdag, juli 18, 2007

Trying to make up for lost time...

... genom att skriva ett till inlägg ikväll.

Har precis läst klart alla "nya" inlägg (dvs de som skrivits sedan jag senast var in här) i Henriette, Johanna, Malou och Biljanas bloggar. Det var en hel del inlägg, som ni kanske förstår... Jag måste verkligen skärpa till mig nu när jag väl är hemma igen och se till att börja blogga lite mer regelbundet igen.

Just ja! I almost forgot! Nu har jag ÄNTLIGEN köpt en iPod! Det var verkligen inte för tidigt. Beställde den från Mecenat idag, så den borde vara här i nästa vecka. Får väl bara hoppas att de lyckas pricka in någon tid när jag faktiskt är hemma och kan ta emot den, eftersom de tydligen skickar den med bud. Men men, det ordnar sig nog.

Det har varit lite tråkigt på jobbet idag. Det var tydligen några ur den ordinarie personalen som hade beklagat sig för någon annan av dem över att vissa vikarier "inte sköter sig". Jag tycker att eftersom jag började jobba där igår (och hon som jag jobbade med då inte hade några klagomål på hur jag var då eller idag) så borde jag inte behöva ta åt mig egentligen, men när Annica berättade det så sa hon det på ett sånt sätt som att det riktades mot mig och Rami (som var de enda vikarier som var där just då), vilket inte kändes särskilt roligt. Jag har gjort mitt allra bästa och idag spenderade jag fan så mycket mer tid ute med de boende än vad de ur den ordinarie personalen gjorde. Kändes inte alls rättvist. Nej du... Nu ska jag vara lite bitter under resten av kvällen medan jag tittar på Miss Marple och stickar på min tröja som jag ska ha på Bellas bröllop nästa lördag.

Inga kommentarer: